diumenge, 15 de maig del 2011

Montse Pareja - Professora CFGM

La Montse Pareja Miquel és professora del cicle formatiu de grau mitjà, d’Auxiliar d’Infermeria (CAI), al centre de formació professional Jaume Viladoms. Les assignatures que imparteix en aquest CFGM són tres: Primer auxilis (C5), Higiene del medi (C6) i Tècniques d’ajuda odontològica (C9).

L’ús que fa de les TIC se centre en dues parts, el que fa pròpiament com a professora, i el que té a veure amb l’alumnat. La utilització de les noves tecnologies i de la informació com a professora es basa en el control d’assistència de l’alumnat, la temporalització trimestal/anual, les incidències. I les TIC en relació l’alumnat se centre en les notes finals o de trimestre i, comentaris que reben els/les alumnes, per part d’ella. També ens remarca el suport power point per a la realització de les sessions a l’aula com també com a font d’informació posterior que l’alumnat pot utilitzar. Pareja ens explica que les activitat amb suport TIC no són molt variades, ja que és el primer any que les introdueix com a recurs pedagògic, per tenir un suport que faciliti la comprensió dels i les usuàries. D’aquesta manera, amb el power point, per exemple, poden disposar d’una bona eina d’estudi que els/les ajudi a millorar els coneixements impartits duran el curs.

Quan aquesta professora ens explica els avantatges de les TIC en les seves assignatures, hem de tornar diferenciar allò que fa referència pròpiament a la tasca d’ella com a docent, i en un altre sentit parlar de la incidència en l’alumnat. D’aquesta manera, per ella, les TIC representen una manera de facilitar la planificació i la temporalització de manera mès pràctica i així, poder visualitzar el temari globalment. En el cas de l’alumnat, que es l’objecte central de la tasca docent, les TIC  els hi facilita poder mostrar continguts que en els llibres de text (no digitals) no contemplen. O també, tenir una agenda digital que els hi permeti consultar en qualsevol moment del curs dates o qüestions imperants, com les dates d’exàmens, entregues de treballs, etcètera. Pareja valora també que els materials pedagògics digitalitzats poden arribar a ser més atractius per l’alumnat, però el format paper és una eina útil que tampoc es pot perdre. De la mateixa manera que finalitza aquesta part de l’entrevista anomenant un parell d’avantatges més com són les possibilitats d’accés a la informació que la xarxa els hi facilita, d’una manera ràpida i fiable.

Aquest curs s’ha implantat un nou programa “clikedu”, que substitueix l’antiga intranet de l’escola. En aquest nou campus virtual (per anomenar-lo d’alguna manera) l’alumnat pot trobar les assignatures que té, o diferents opcions que li permetin accedir al contingut global de les assignatures que cursa, la programació o, en el cas de les assignatures que imparteix Pareja, els power point, per exemple. A més a més, cada alumne té la seva clau d’accés personal de manera que poden accedir des de casa als continguts i materials de les assignatures.

Des de la  visió del/la docent, aquest nou espai virutal els hi permet incloure ítems d’avaluació en relació l’actitud o els continguts, i el programa calcula automàticament la mitja segons els valors que cada professor/a a predeterminat. Finalment el “clikedu” permet a l’alumnat accedir a un espai on comunicar-se entre ells i elles, així com també que la professora establexi “feed – back” amb l’alumnat, com també al revés, per dubtes i/o qüestions que poden sorgir durant el curs.

Com apunt final, les competències bàsiques que es treballen ara per ara a través de les TIC, no queden definides per la professora.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada