diumenge, 15 de maig del 2011

Xavi Oca - Professor Matemàtiques Secundària

El Xavi Oca és professor al IES Viladecavalls fa Matemàtiques al Batxillerat científic i tecnològic, Matemàtiques de les Ciències Socials al Batxillerat Social i una optativa de matemàtica aplicada a 3r d’ESO.

Al Batxillerat., amb el temari que hi ha, tant per volum, com per continguts i plantejament, les TIC són poc utilitzades. Només en el cas dels temes d’estadística s’utilitzen per als tractaments de dades, càlculs de paràmetres, gràfics, etcètera. A l’Optativa de 3r d’ESO, en canvi, tot i les limitacions que suposa tenir un accés força limitat a la xarxa per la infrastructura de la que disposa el centre, bona part del treball es fa utilitzant les TIC, tant pel que fa a la recerca d’informació, com al tractament d’aquesta.

Les activitats més habituals són la recerca de dades concretes a través d’internet, que després s’utilitzen en les situacions plantejades. Paral·lelament també hi ha un aprenentatge de diferents tècniques de tractament de dades com els recomptes, els filtratges o les classificacions, com també la facilitació de tècniques per a realitzar càlculs complexos o repetitius. Perquè ens en puguem fem una idea Oca posa com exemple  la Llei d’Hondt o els càlculs estadístics. I per últim, les TIC també són utilitzades per a l’elaboració i la interpretació de gràfics. Tot això és aplicat a estudis demogràfics, estadístics, nutricionals, electorals, entre d’altres.

A l’hora de parlar dels avantatges que proporcionen les noves tecnologies a l’educació són, concretament a l’assignatura de matemàtiques, una gran simplificació de càlculs, que permet centrar-se més en l’estratègia de resolució de situacions reduint el temps necessari per a la resolució mecànica.

Finalment, pel que fa a les competències transversals, Oca creu les TIC, en relació les matemàtiques, permet treballar és la competència que fa referència a l’autonomia de l’alumne, a la seva capacitat d’organitzar-se la feina i/o rumiar un pla de treball.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada